Cultural Diplomacy and Global Economy

Cultural Diplomacy and Global Economy

Descrierea programului
Programul de masterat Cultural Diplomacy and Global Economy este primul masterat internațional dezvoltat de către Facultatea de Business în parteneriat cu Facultatea de Studii Europene. Programul constă dintr-un prim an universitar în care este integrat modulul internațional Managing Diverse Markets. Programul de masterat este conceput după o curriculă internațională dezvoltată de către specialiști din cadrul Universității Babeș-Bolyai împreună cu cei ai Universității din Dortmund. Programul se focusează pe subiecte legate de diplomație culturală, relații internațională precum și diferențele dintre administrarea afacerilor în țări dezvoltate și emergente. Programul de masterat este destinat unor persoane dornice de a fi la curent cu noutăți din piețe internaționale și care doresc să își desăvârșească pregătirea profesională studiind la parteneri ai Facultății de Business. Programul Cultural Diplomacy and Global Economy continuă tradiția masteratelor celor două facultăți organizatoare oferind posibilitatea studenților de a participa la un internship pe durata întregului semestru IV.

Obligativitatea unui studiu în străinătate
Noutatea acestui program internațional este obligativitatea studierii unui semestru (semestrul I) la o universitate parteneră dintr-o țară cu o economie dezvoltată => Dortmund University of Applied Science. In semestrul II studentul are posibilitatea de a se întoarce la Facultatea de Business  să își continue studiile în modulul internațional Managing Diverse Markets sau să studieze un semestru urmând același modul Managing Diverse Markets la o universitate parteneră dintr-o țară cu o economie emergentă => IILM New Delhi India

Curriculum

Programul de studiu a fost conceput de experți din cadrul Universității Babeș-Bolyai și Universității din Dortmund, astfel că disciplinele studiate vor oferi capacitatea de a lucra în mediul internațional în mediul de afaceri sau în diplomație.

Profesori implicați Dortmund University of Applied Science

Prof. Dr. Gregor Brüggelambert

Prof. Dr. Jan-Philipp Büchler

Prof. Dr. André Dechange

Prof. Dr. Claus Greiber

Drs. Henk Maarten de Jongste

Prof. Dr. Martin Kißler

Dr. Erhard Jürke

Profesori implicați Universitatea Babes-Bolyai

Prof. dr. Ioan-Aurel Pop

Prof. dr. Michael Gehler

Prof. dr. Reinhard Meyers

Conf. dr. Sergiu Miscoiu

Prof. dr. Vasile Pușcaș

Lect. dr. Adrian Corpădean 

Prof. Dr. Smaranda Cosma 

Prof. Dr. Cornelia Pop

Conf. Dr. Ioan-Alin Nistor

Conf. Dr. Adina Negrușa

Conf. Dr. Cristian Chifu

Conf. Dr. Crina Petrescu

Conf. Dr. Valentin Toader

Conf. Dr. Veronica Rus 

Lect. dr. Mihaela Tutunea

 

Cerințe pentru admitere

Fiind un program de excelență care presupune studiu în străinătate, studenții trebuie să aibă cunoștiințe avansate de limba engleză. Studenții trebuie să prezinte la dosarul de admitere un certificat de competență lingvistică corespunzător B2 sau un certificat TOEFEL scor minim 95 sau IELTS cu un scor minim 6.5.

Actele necesare cetățenilor români și UE se găsesc pe pagina noastră dedicată admiterii.

Studenții non – UE trebuie să viziteze pagina web a Centrului de Cooperări Internaționale a Universității Babeș – Bolyai = > http://www.cci.ubbcluj.ro/degree_students/non_eu_students.php

Durata programului

Programul durează minim doi ani calendaristici .

Structura programului
Acest program este format din modulul Managing Diverse Markets, gestionat de Allianța Internațională de universități din care face parte și Universitatea Babeș-Bolyai prin Facultatea de Business, care se desfășoară pe parcursul anului I de studiu. In anul II de studiu, cunoștiințele obținute în urma studierii modulului internațional vor fi completate cu discipline specifice relațiilor internaționale și diplomației în primul semestru, iar în semestrul II studenții vor avea inclus un stagiu obligatoriu de practică.

Persoana de contact

Lect. Dr. Dragoș Păun, e-mail : dragos.paun@tbs.ubbcluj.ro

Discipline studiate

Strategic Management Toolbox

Differences in Economic Institutions, Challenges and Strategies 

Societal Values, Ethics, Culture and Communication

Global Standardisation, Local Responsiveness and Arbitration

Cross Cultural Management and Leadership

Balancing Risk and Finance

Corporate Governance and Management Control Systems

Societal Values and Corporate Social Responsibility

International Marketing and Consumer Behaviour

Business Information Systems

Econometrics

Negotiations and Intercultural Relations

Theories and International Relations

Cultural Diplomacy. Power, Influence and Reputation

Cultural Diplomacy and Crisis Management

Geo-culture. National and Regional Brands

Modelling New Europe

Methods of Research and Analysis in International Relations

Guidelines in Research of the Topics of Dissertation