Deutsche Business Akademie

 „Deutsche Business Akademie” este un program dezvoltat de Facultatea de Business în parteneriat cu mai multe companii multinaționale, care oferă studenților posibilitatea de a intra în contact cu mediul de afaceri din Cluj – Napoca.

Obiectivul principal al programului este de a oferi studenților posibilitatea de a participa la un curs modular de limbă germană, pentru începători. Scopul programului este crearea oportunităţii de a învăța o limbă străină necesară la ora actuală în cadrul companiilor multinaționale și de a intra în contact cu specialiști din cadrul acestora. În cadrul programului, pe lângă acest curs de germană, studenții vor avea posibilitatea de a participa și la diferite alte module de pregătire și stagii de practică oferite de companii, sub îndrumarea unui mentor din partea acestora.

Coordonatele programului sunt următoarele:

  1. Perioada de desfășurare: octombrie 2015 – ianuarie 2016;
  2. Locul de desfășurare: Facultatea de Business și Facultatea de Litere din cadrul Universităţii Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca precum și în cadrul companiilor partenere – unde este cazul;
  3. Durata cursului de germană: 28 de ore de predare propriu-zisă;
  4. Forma de finalizare a cursului de germană: examen scris după încheierea modulului de limbă germană și obținerea unui atestat de competență lingvistică eliberat de centrul Alpha;
  5. Programul include suplimentar și diferite alte module de pregătire și stagii de practică oferite de companiile partenere;
  6. Taxa de participare: 50 de lei.

Programul proiectului cuprinde:

  1. Primele 3 săptămâni sunt de acomodare cu noul an universitar,
  2. Următoarele 8 săptămâni sunt alocate modulului de limba germană,
  3. Ultimele 3 săptămâni vor cuprinde atât testul de limbă germană cât și module de pregătire/ training-uri oferite de companii.

Pentru o desfășurare cât mai bună, numărul de studenți alocați fiecărei companii va fi stabilit de fiecare dintre acestea, plătind pentru aceștia o parte din taxa modulului de limbă germană. De asemenea, companiile vor desemna un mentor pentru studenți, acesta stabilind de comun acord cu studenții de câte ori și sub ce formă se vor întâlni pe parcursul semestrului și care vor fi temele de discuție pe care le vor aborda.

Companiile partenere vor oferi, la sfârșitul cursului de limbă germană, module de pregătire și locuri de practică pe perioada verii.