Biografie
Bota Marius este conferentiar universitar în cadrul Facultăţii de Business, UBB Cluj-Napoca. Este absolvent al Facultăţii de Business, UBB. A obţinut titlul de doctor în management în anul 2010. Unul dintre subiectele majore studiate în timpul doctoratului a fost perfecţionarea procesului de realizare a noilor produse.
Bota Marius a publicat în calitate de autor sau co-autor 6 cărţi de specialitate, peste 40 de lucrări ştiinţifice, 3 capitole în volume colective şi a participat la peste 20 de conferinţe naţionale şi internaţionale de profil. A coordonat 2 volume științifice.
A fost membru în echipele a 5 granturi de cercetare şi a unui proiect de cercetare cu mediul de afaceri. Este membru fondator al CECATO.
În perioada 2000-2023 a ocupat poziția de director de studii ID-IFR. În present este directorul Departamentului Servicii de Ospitalitate.
Program consultații
-
Disciplinele predate
◈ Cercetări de marketing │ Licență – Administrarea Afacerilor și Administrarea Afacerilor în Servicii de Ospitalitate (în limba română și engleză)
◈ Cercetarea-dezvoltarea noilor produse │ Licență – Administrarea Afacerilor (în limba română)
◈ Servicii de recreere şi divertisment │ Licență – Administrarea Afacerilor în Servicii de Ospitalitate (în limba română și engleză)
◈ Managementul evenimentelor │ Masterat – Management Hotelier și Administrarea Afacerilor în Ospitalitate și Turism Internațional (în limba română și engleză)
◈ Cercetare avansată şi analiză în ospitalitate şi turism │ Masterat – Administrarea Afacerilor în Ospitalitate și Turism Internațional (în limba engleză)
◈ Antreprenoriat, inovare şi dezvoltare de noi produse turistice │ Masterat – Administrarea Afacerilor în Ospitalitate și Turism Internațional (în limba engleză)
Arii de interes științific
- Marketing
- Studii interdisciplinare
- Turism și ospitalitate
- Business
Publicații științifice
◈ Cosma Smaranda-Adina, Fleseriu Cristina, Bota Marius, Hotel chain’s strategic options to penetrate the Romanian market, AMFITEATRU ECONOMIC, Vol. XVI, Special No. 8, November, 2014, pp. 1352-1365, ISSN: 1582-9146, WOS:000344543900024
◈ Cosma Smaranda-Adina, Bota Marius, Fleşeriu Cristina, Negrusa Adina-Letitia, Toader Valentin, Rus Rozalia-Veronica, Some Considerations Regarding Motivations and Overall Perceptions on Film Festivals, AMFITEATRU ECONOMIC, Vol. XI, Special No. 10, 2016, pp. 929-943, ISSN: 1582-9146, WOS:000388624700015
◈ Cosma Smaranda-Adina, Zerva Konstantina, Bota Marius, Fleşeriu Cristina, A Study On the Romanians’ Profile Among Leisure Activities, AMFITEATRU ECONOMIC, Vol. XX, Special No. 12, 2018, pp. 920-934, ISSN: 1582-9146, WOS:000448604700007
◈ Cosma S., Bota M., Fleşeriu C., Morgovan C., Văleanu M., Cosma D., Measuring Patients’ Perception and Satisfaction with the Romanian Healthcare System, Sustainability 2020, 12(4), 1612; https://doi.org/10.3390/su12041612, WOS:000522460200330
Parteneriate cu mediul de business
⦁ Membru (consilier marketing) în echipa de cercetare a proiectului nr. 51/11.06.2007 contractant SC Schuller Eh Klar SRL, Tema: „Studiu de piaţă privind percepţia vânzătorilor din magazine faţă de marfa, calitatea acesteia şi brandul societăţii”
Experiență internațională
⦁ Colaborare cu Fachhochschule Dortmund, University of Applied Sciences and Arts în cadrul proiectului Managing Cross Border Projects (2019-2020)