Biografie
Smaranda Adina Cosma este profesor titular de Marketing. Este absolventă a Facultăţii de Ştiinţe Economice a UBB Cluj-Napoca, specializarea Marketing, fiind şefa promoţiei 1999. A urmat studiile aprofundate de Strategii şi politici de marketing şi management în unitățile economice în cadrul aceleiaşi facultăţi. Este doctor în Marketing din 2004. A beneficiat de stagii de cercetare și predafre la universităţi din Europa şi SUA. A fost profesor invitat la HTW Chur, Switzerland. Din 2015, este conducător de doctorat în domeniul Marketing, în cadrul Scolii Doctorale Comunicare, Relații Publice și Publicitate. Competenţa în cercetarea ştiinţifică este susţinută de 13 cărţi şi peste 100 de lucrări ştiinţifice. A condus şi a participat în colectivele a 23 de granturi de cercetare şi proiecte naționale și internaționale. Smaranda Cosma este membru în Editorial Board la mai multe reviste indexate BDI și commitee chair la Conferința internațională MTBHT. Este coordonatorul programului de licență în Administrarea Afacerilor în Servicii de Ospitalitate (AASO).
Program consultații
-
Disciplinele predate
◈ Principiile marketingului │ Licență – Administrarea Afacerilor și Administrarea Afacerilor în Servicii de Ospitalitate (în limba română și engleză)
◈ Marketingul destinațiilor turistice │ Licență – Administrarea Afacerilor în Servicii de Ospitalitate (în limba engleză)
◈ Marketing Turistic Internațional │ Masterat – Administrarea Afacerilor în Ospitalitate și Turism Internațional (în limba engleză)
◈ Strategii de marketing │ Masterat – Administrarea Afacerilor (în limba română)
◈ Marketing hotelier │ Masterat – Management Hotelier (în limba română)
◈ Marketing Internațional │ Masterat – Administrarea Afacerilor Internaționale (în limba engleză)
Arii de interes științific
- Marketingul destinației turistice
- Marketing în industria ospitalității
- Marketing strategic
- Marketing verde
Publicații științifice
◈ Cosma, S., Păun, D., Bota, M., Fleşeriu, C., Innovation – A Useful Tool in the Rural Tourism in Romania, Procedia - Social and Behavioral Sciences, nr. 148, 25 August 2014, pag. 507-515, DOI 10.1016/j.sbspro.2014.07.073
◈ Yolal, M., Rus, R.V., Cosma, S., Gursoy, D., A Pilot Study on Spectators’ Motivations and Their Socio-Economic Perceptions of a Film Festival, Journal of Convention & Event Tourism, Volume 16, Issue 3, 2015, pag. 253-271, DOI: 10.1080/15470148.2015.1043610
◈ Cosma S., Bota M., Fleşeriu C., Morgovan C., Văleanu M., Cosma D., Measuring Patients’ Perception and Satisfaction with the Romanian Healthcare System, Sustainability 2020, 12(4), 1612; https://doi.org/10.3390/su12041612
◈ Fleşeriu C., Cosma S., Bocăneţ V., Values and Planned Behaviour of the Romanian Organic Food Consumer, Sustainability 2020, 12(5), 1722; https://doi.org/10.3390/su12051722
Parteneriate cu mediul de business
⦁ colaborări cu diverse unități din industria ospitalității în calitate de iniţiator şi coordonator al programului de pregătire profesională și personală Zilele Ospitalităţii Clujene
⦁ administrator la SC Orto-Ped Cosma SRL
⦁ Xpect
⦁ Lavanda Lola
Experiență internațională
⦁ Membră în echipa de implementare a proiectului SEE, cu titlul Sustainable business, continuos learning and diversity, perioada de desfăşurare 2018 – 2020
⦁ Membră în echipa de implementare a proiectului de cooperare în învăţământul universitar EEA grants 19-COP-0042, cu titlul SUBFLY – Students Democracy, perioada de desfăşurare 2020 – 2022
⦁ Director al proiectului Erasmus+ Cooperation partnerships in higher education project, 2022-1-NL01-KA220-HED-000088494, cu titlul Innovating Business Education for Responsible Global Minds, perioada de desfășurare 2022-2025
⦁ Mobilitate de predare la nivel doctoral la Universita degli Studi di Salerno si USN Norvegia