Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca
Taxe de admitere

Taxe de admitere

Licență

Plata taxei de admitere se face exclusiv online, prin intermediul platformei de admitere. În caz de retragere de la concursul de admitere sau de la studii, taxa de procesare și taxa de înscriere nu se returnează.

Cuantumul taxei de admitere:

Taxa de admitere este formată din taxa de înscriere și taxa de procesare a dosarului.

Taxa de admitere pentru o specializare este de 250 RON, fiind formată din taxa de înscriere (200 RON), respectiv taxa de procesare a dosarului (50 RON).

Candidații care doresc să se înscrie la mai multe specializări ale Facultății de Business vor plăti taxa de înscriere (200 RON) o singură dată și taxa de procesare (50 RON) pentru fiecare specializare suplimentară aleasă.

Dacă vă înscrieți la două dintre specializările Facultății de Business (AA; AAB; AAE; AASO; AASOE), trebuie să achitați: 200+50+50=300 RON.

Atenție! În cazul specializărilor AA și AASO, dacă se optează, pe lângă forma de învățământ cu frecvență (IF), și pentru forma de învățământ la distanță (ID), nu se plătește suplimentar taxa de procesare. În această situație, taxa este: 200+50=250 RON.

Taxa pentru participarea la Concursul de cunoștințe (pentru fiecare etapă) este în cuantum de 200 lei, sumă care, pentru candidații care se înscriu în sesiunea de admitere iulie/septembrie), se echivalează cu taxa de înscriere la concursul de admitere, candidatul urmând să achite doar taxa de procesare de 50 lei pentru fiecare specializare în parte.

Restituirea taxei de admitere (achitată în plus)

Candidații care au achitat din greșeală mai multe taxe de admitere, pot completa o cerere de returnare a acestora, disponibilă aici.

La cerere se va anexa:

  • extras de cont în care să se facă viramentul (exclus cont Revolut)
  • copia cărții de identitate a titularului extrasului de cont, precum și a candidatului
  • documentul de plată/sau mesajul de la bancă cu confirmarea plății.

Scutiri de la plata taxei de admitere:

a) Candidații care au participat la Concursul de cunoștințe organizat de către Facultatea de Business sunt scutiți de la plata taxei de înscriere (200 RON) doar dacă atașează diploma de participare pe platforma de înscriere, la documente justificative. Diploma participanților la Concurs va fi trimisă pe e-mail.

b) Angajații și copiii angajaților UBB, ai Bibliotecii Centrale Universitare, precum și copiii personalului didactic și didactic auxiliar în activitate sau pensionari din instituțiile de învățământ universitar și preuniversitar, sunt scutiți de la plata taxei de înscriere.

c) Taxa de procesare nu este supusă scutirilor sau degrevărilor și nu este returnabilă. Excepție fac doar candidații orfani de ambii părinți sau proveniți din centrele de plasament, care sunt scutiți de la plata taxei de admitere (formată din taxa de înscriere și taxa de procesare). Pentru a beneficia de această scutire, candidații în cauză trebuie să depună la dosar acte justificative.

d) La înscriere, candidatul este obligat să declare dacă s-a mai înscris la o altă facultate/specializare din cadrul Universității Babeș-Bolyai sau la o altă instituție publică de învățământ superior din România.

e) Candidații care doresc să se înscrie la mai multe specializări ale Facultății de Business vor plăti taxa de procesare (50 lei) pentru fiecare specializare, taxa de înscriere (200 lei) plătindu-se la o singură specializare.

f) Candidații orfani de unul sau ambii părinți, copiii proveniți din familii monoparentale, tinerii proveniți din centrele de plasament, în vârstă de până la 26 de ani, precum și persoanele aflate la risc de a-și pierde capacitatea de satisfacere a nevoilor zilnice de trai din cauza bolii, handicapului sau sărăciei sunt scutiți de plata taxei de admitere. Scutirea de plata acestor taxe se face numai pe baza documentelor doveditoare prezentate de candidat la momentul înscrierii, conform Anexei 2 din Regulamentul de admitere la programe de studii de licență și master în Universitatea Babeș-Bolyai completat și republicat în baza Hotărârii Senatului nr. 40 din 18.03.2024.

◾ Candidații aflați în situația de la pct.6 din Anexa 2, care doresc scutirea de la plata taxei de admitere, trebuie sa depună în momentul înscrierii următoarele documente (după caz), pentru verificarea încadrării în această categorie:

  • certificat de încadrare în grad de handicap permanent grav sau accentuat
  • pentru verificarea venitului lunar net mediu per membru de familie mai mic decât salariul de bază minim net pe economie (2.427,25 lei) realizat în ultimele 12 luni, se vor depune următoarele documente:
    • Copie acte de identitate, ale candidatului și ale tuturor membrilor familiei (carte de identitate, certificate de naștere pentru minori).
    • Declarația candidatului privind componența și veniturile familiei semnată olograf
    • Declarația candidatului și ale tuturor membrilor majori ai familiei, sau care realizează venituri, semnate olograf, pentru verificarea veniturilor în platforma Patrimven.
  • În cazul în care, candidatul nu se încadrează în venitul minim pe economie în valoare de 2.427,25 lei/persoană/lună (calculat din adeverintele ANAF descărcate din platforma Patrimven, pentru ultimele 12 luni, din iunie 2024-mai 2025), acesta va trebui să achite taxa de admitere în valoare de 250 lei.

Recomandăm ferm plata taxei de admitere în cadrul platformei. În situații excepționale, plata se poate efectua cu OP, în contul deschis la:

BN TREZORERIA CLUJ
Nr. RO35TREZ21620F330500XXXX
Cod fiscal 4305849

Pentru cei din străinătate (inclusiv R.Moldova) → cod SWIFT: TREZROBU

Cu precizarea:

  • Numele şi prenumele candidatului de la Universitatea Babeş-Bolyai, Facultatea de Business
  • Precizarea tipului de taxă achitată

Master

Plata taxei de admitere se face exclusiv online, prin intermediul platformei de admitere. În caz de retragere de la concursul de admitere sau de la studii, taxa de procesare și taxa de înscriere nu se returnează.

Cuantumul taxei de admitere:

Taxa de admitere este formată din taxa de înscriere și taxa de procesare a dosarului.

Taxa de admitere pentru o specializare este de 250 RON, fiind formată din taxa de înscriere (200 RON), respectiv taxa de procesare a dosarului (50 RON).

Candidații care doresc să se înscrie la mai multe specializări ale Facultății de Business vor plăti taxa de înscriere (200 RON) o singură dată și taxa de procesare (50 RON) pentru fiecare specializare suplimentară aleasă..

Dacă vă înscrieți la două dintre specializările Facultății de Business (AA; MH; IBA; AAOTI), trebuie să achitați: 200+50+50=300 RON.

Atenție! În cazul specializărilor AA și MH, dacă se optează, pe lângă forma de învățământ cu frecvență (IF), și pentru forma de învățământ cu frecvență redusă (IFR), nu se plătește suplimentar taxa de procesare. În această situație, taxa este: 200+50=250 RON.

Taxa pentru participarea la Concursul de cunoștințe (pentru fiecare etapă) este în cuantum de 200 lei, sumă care pentru candidații care se înscriu în sesiunea de admitere iulie/septembrie) și aceasta, se echivalează cu taxa de înscriere la concursul de admitere, candidatul urmând să achite doar taxa de procesare de 50 lei pentru fiecare specializare în parte.

Restituirea taxei de admitere (achitată în plus)

Candidații care au achitat din greșeală mai multe taxe de admitere, pot completa o cerere de returnare a acestora, disponibilă aici.

La cerere se va anexa:

  • documentul de plată/sau mesajul de la bancă cu confirmarea plății.
  • extras de cont în care să se facă viramentul (exclus cont Revolut)
  • copia cărții de identitate a titularului extrasului de cont, precum și a candidatului

Scutiri de la plata taxei de admitere:

a) Angajații și copiii angajaților UBB, ai Bibliotecii Centrale Universitare, precum și copiii personalului didactic și didactic auxiliar în activitate sau pensionari din instituțiile de învățământ universitar și preuniversitar, sunt scutiți de la plata taxei de înscriere.

b) Taxa de procesare nu este supusă scutirilor sau degrevărilor și nu este returnabilă. Excepție fac doar candidații orfani de ambii părinți sau proveniți din centrele de plasament, care sunt scutiți de la plata taxei de admitere (formată din taxa de înscriere și taxa de procesare). Pentru a beneficia de această scutire, candidații în cauză trebuie să depună la dosar acte justificative.

c) La înscriere, candidatul este obligat să declare dacă s-a mai înscris la o altă facultate/specializare din cadrul Universității Babeș-Bolyai sau la o altă instituție publică de învățământ superior din România.

d) Candidații care doresc să se înscrie la mai multe specializări ale Facultății de Business vor plăti taxa de procesare (50 lei) pentru fiecare specializare, taxa de înscriere (200 lei) plătindu-se la o singură specializare.

e) Candidații orfani de unul sau ambii părinți, copiii proveniți din familii monoparentale, tinerii proveniți din centrele de plasament, în vârstă de până la 26 de ani, precum și persoanele aflate la risc de a-și pierde capacitatea de satisfacere a nevoilor zilnice de trai din cauza bolii, handicapului sau sărăciei sunt scutiți de plata taxei de admitere. Scutirea de plata acestor taxe se face numai pe baza documentelor doveditoare prezentate de candidat la momentul înscrierii, conform Anexei 2 din Regulamentul de admitere la programe de studii de licență și master în Universitatea Babeș-Bolyai completat și republicat în baza Hotărârii Senatului nr. 40 din 18.03.2024.

◾ Candidații aflați în situația de la pct.6 din Anexa 2, care doresc scutirea de la plata taxei de admitere, trebuie sa depună în momentul înscrierii următoarele documente (după caz), pentru verificarea încadrării în această categorie:

  • certificat de încadrare în grad de handicap permanent grav sau accentuat
  • pentru verificarea venitului lunar net mediu per membru de familie mai mic decât salariul de bază minim net pe economie (2.427,25 lei) realizat în ultimele 12 luni, se vor depune următoarele documente:
    • Copie acte de identitate, ale candidatului și ale tuturor membrilor familiei (carte de identitate, certificate de naștere pentru minori).
    • Declarația candidatului privind componența și veniturile familiei semnată olograf
    • Declarația candidatului și ale tuturor membrilor majori ai familiei, sau care realizează venituri, semnate olograf, pentru verificarea veniturilor în platforma Patrimven.
  • În cazul în care, candidatul nu se încadrează în venitul minim pe economie în valoare de 2.427,25 lei/persoană/lună (calculat din adeverintele ANAF descărcate din platforma Patrimven, pentru ultimele 12 luni, din iunie 2024-mai 2025), acesta va trebui să achite taxa de admitere în valoare de 250 lei.

Recomandăm ferm plata taxei de admitere în cadrul platformei. În situații excepționale, plata se poate efectua cu OP, în contul deschis la:

BN TREZORERIA CLUJ
Nr. RO35TREZ21620F330500XXXX
Cod fiscal 4305849

Pentru cei din străinătate (inclusiv R.Moldova) → cod SWIFT: TREZROBU

Cu precizarea:

  • Numele şi prenumele candidatului de la Universitatea Babeş-Bolyai, Facultatea de Business
  • Precizarea tipului de taxă achitată